انواع دستگاه حضور و غیاب (قسمت دوم)
سیستم بیومتریک
Rate this post

دستگاه حضور و غیاب اثر انگشت چیست ؟
با پیشرفت تکنولوژی و افزایش کارایی سیستم های بیومتریک سنسورهای تشخیص اثرانگشت در میان ساعت های حضورو غیاب جایگاه بسیار والایی را یافتند. زیرا امنیت بالاتر و اطمینان بیشتری را برای مدیران فراهم میکردند.

انواع دستگاه حضور و غیاب اثرانگشتی

1- دستگاه حضور و غیاب فقط اثرانگشتی: با قرار دادن انگشت بر روی سنسور تشخیص اثرانگشت دستگاه حضور و غیاب و مقایسه آن با نمونه ثبت شده از قبل در سیستم ساعت ورود و خروج ثبت میشود.
2- دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی و کد: در این دستگاه حضور و غیاب پس از وارد کردن کد پرسنلی از روی کیبورد دستگاه انگشت را بر روی سنسور قرار داده تا در صورت تطابق با نمونه موجود قبلی از آن شماره کد ساعت تردد ثبت شود. سرعت تشخیص در این حالت از نوع فقط اثرانگشتی بالاتر است. حداکثر یک ثانیه
3- ساعت حضور و غیاب کارتی و اثرانگشتی: این ساعت ها شامل انواع کارتها میباشد که پس از کارت زنی انگشت نمونه برداری شده را روی سنسور قرار میدهند تا مطابقت داده شده و زمان ثبت شود.

بیشتر بخوانید : ده مولفه برتر دستگاه حضور و غیاب (قسمت اول)

 

دستگاه حضور غیاب تشخیص چهره چیست ؟

دستگاه حضور غیاب تشخیص چهره یکی از جدید ترین تکنولوژی های روز دنیا می باشد که مبتنی بر سیستم بیومتریک است و برای برخی از سازمان ها ، ارگانها و بیماستان ها ومحیط های نظامی خاص و … مورد استفاده قرار می گیرد.دستگاه حضوروغیاب تشخیص چهره دقیقا هماننددستگاه حضور و غیاب اثر انگشت می باشد اماتشخیص چهره با تکنولوژی نمونه برداری چند نقطه از صورت این تشخیص را انجام می دهد در صورتی که دستگاه حضورو غیاب اثر انگشت این نمونه برداری را از شکل های هندسی اثر انگشت انجام میداد. دستگاه حضوروغیاب تشخیص چهره شرکت افق فرا ویژن(OFV)با استفاده از دو دوربیین بسیار قوی پرسنل را شنایی کرده و حتی قادر است چهره را از فاصله 60سانتیمتری تشخیص دهد و همان طور که دستگاه های حضوروغیاب پانچی بعد ازمدتی حذف و دستگاه های حضور و غیاب بار کد روی کار آمد و سپس بارکد حذف و دستگاه حضور و غیاب کارتی بدون تماس مورد استفاده قرار گرفت اینک نوبت به آن رسیده که اثر انگشت کنار رفته و این تکنولوزی کارا یعنی حضوروغیاب تشخیص چهره جایگزین تکنولوژی اثر انگشت گردد.