حقایق جالب در مورد تکنولوژی بیومتریک
دستگاه حضور و غیاب F300
Rate this post

 

تکنولوژی بیومتریک که این روز ها در دستگاه حضور و غیاب ارزان هم کاربرد دارد در واقع به مطالعه و شناخت ویژگی‌های رفتاری و فیزیکی منحصر به فرد انسان می پردازد. این امر برای نظارت، کنترل دسترسی و مدیریت دسترسی تشخیص هویت استفاده می‌شود. تکنولوژی بیومتریک می‌تواند افراد را بر اساس الگوهای بانک‌های اطلاعاتی[1] ذخیره شده، بررسی و شناسایی کند. کشورهایی که تکنولوژی بیومتریک را بکار می‌برند عبارتند از: ایالات متحده[2]، برزیل، آلمان و انگلستان.

طبقه‌بندی

تکنولوژی بیومتریک فیزیولوژیکی را می‌توان به بیومتریک‌های Bertillonage[3]، تشخیص چهره، اسکن عنبیه، بیومتریک‌های شبکیه، اسکن دست، تشخیص صدا، تشخیص الگوی عروقی، تطبیق DNA و انگشت‌نگاری بیومتریک، طبقه‌بندی کرد. تکنولوژی بیومتریک رفتاری، معیارهای صدا، راه رفتن و ریتم تایپ کردن افراد از طریق تشخیص حرف زدن، ضربه زدن به صفحه کلید و امضا، را آنالیز می‌کند.

دستگاه‌های حضور و غیاب

دستگاه‌های بیومتریک، اطلاعات را ضبط، ذخیره و مقایسه می‌کنند. این نوع داده‌های بیومتریک، برای مثال اثرانگشت یا صدا روشی تعیین کننده‌ای است که توسط دستگاه ضبط شده و برای فرایندها بکار برده می‌شوند. دستگاه‌های بیومتریک رایج شامل: اسکنرهای انگشت‌نگاری، اسکنرهای مربوط به صورت، اسکنرهای عنبیه/شبکیه، اسکنرهای هندسه دست[4] و روشن‌سازی(توضیح) بافت‌های عمیق است.

بیشتر بخوانید : تکنولوژی بیومتریک برای تعیین هویت انسان

 

کاربردها

زمان و حضور تکنولوژی یا سیستم‌های بیومتریک توسط کسب و کارهای متعدد به منظور رسیدگی به این کمبودها در سیستم‌های حضور و غیاب سنتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. تکنولوژی بیومتریک، کنترل دسترسی برای ورود کاربران غیر مجاز را محدود می‌کند و اجازه می‌دهد تا فقط کاربران مجاز به داخل ملک یا تاسیسات رفت و آمد داشته باشند. این امر نیز تمام خروجی‌ها و ورودی‌ها را ردیابی می‌کند. دسترسی به کنترل تکنولوژی بیومتریک با بهره‌گیری از تشخیص دست، اسکن عنبیه و بیومتریک‌های انگشت‌نگاری صورت می‌گیرد. قفل‌های درب[5] بیومتریکی،  که همچنین قفل‌های درب انگشت‌نگاری نامیده می‌شوند، در داخل منازل مسکونی و تاسیسات دیگر بجای کلیدها استفاده می‌شوند. این سیستم پایگاه اطلاعاتی از اثرانگشتان مجاز را حفظ می‌کند و اجازه می‌دهد تا فقط کسانی که ثبت اثرانگشت آنها بر روی فایل موجود است، وارد شوند. کاربردهای دیگر تکنولوژی بیومتریک شامل احراز هویت[6] بیومتریک و سیستم‌های امنیتی، گزارشات بیومتریک، گزارش‌های معتبر و متقاعد کننده بیومتریکی و ارائه‌های بیومتریک است.

تکنولوژی بیومتریک در فرودگاه‌ها، شبکه‌های بی‌سیم و مخابراتی، ادارات، منازل، بانک‌ها، مدارس، سیستم‌های کارت شناسایی ملی، کنترل مرزی، خدمات مهاجرت، کتابخانه‌ها، مراکز تماس(تلفن)، خدمات درمانی و/ یا تبلیغات/انجمن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مزایا

تکنولوژی بیومتریک امنیت را افزایش می‌دهد، تقلب را کاهش می‌دهد، دردسر از دست دادن کلیدها و کارت‌های شناسایی از بین می‌رود، هزینه‌های دولت کاهش می‌یابد، نیاز برای بخاطر سپردن رمز عبور از بین می‌رود و دسترسی قابل اطمینان به اطلاعات حفاظت شده را فراهم می‌کند. داده‌های بیومتریک جهانی ، منحصر به فرد، دائمی است و جعل آن غیرممکن می‌باشد.

محدودیت‌ها

تکنولوژی بیومتریک دارای برخی از محدودیت‌ها است. این مسئله اجرای آن، مدیرت و نگهداری را پر هزینه  ساخته است؛ پیاده‌سازی اسکن اثرانگشت در گروه‌های قومی خاص و جمعیت سالمندان دشوار است،  و اینکه کیفیت اثر انگشت بهترین راه‌حل برای اسکن انگشت‌نگاری نیست؛ اثرانگشت می‌تواند به مرور زمان تغییر کند- این امر بخصوص در مورد کارگرانی که اصولا با دست‌های خود کار می‌کنند، صدق می‌کند؛ اگر یک کاربر مدل موی خود را تغییر دهد، آرایش خود را پاک کند یا پوشیدن کلاه، سیستم‌های تشخیص چهره ممکن است مشکلی را مطرح کنند؛ و سیستم‌های بیومتریک شبکیه، فنی هستند و استفاده از آن بسیار دشوار است. تکنولوژی بیومتریک همچنین با مسائل حریم خصوصی در ارتباط است، و داده‌های بیومتریک می‌تواند بدون اطلاع یا رضایت صاحبان استفاده شود.

جهت دریافت مشاوره رایگان میتوانید با کارشناسان ما در خصوص دستگاه های حضور و غیاب تماس حاصل نمائید

[1] Database

[2] United States

[3] سیستمی برای شناسایی مجرمان بر اساس اندازه‌گیری بدن از جمله سر و بازو

[4] Hand geometry

[5] Door locks

[6] Authentication

دستگاه های حضور و غیاب کارتی تماسی

دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره

خرید دستگاه حضور و غیاب در تهران

حضور و غیاب با کف دست