ده مولفه برتر دستگاه حضور و غیاب (قسمت اول)
ده مولفه دستگاه حضور و غیاب
Rate this post

مطالعات تحقیقاتی در سال 2022 نشان داده ‏اند که %65 سازمان‏ ها از زمان‏بندی اتوماتیک استفاده می‏ کنند. تنها در چند سال گذشته به علت لایحه مراقبت ‏های مقرون به صرفه و فشارهای مالی و تاکید بر بهبود بهره ‏وری در کار، این میزان افزایش یافته ‏است.

خوب پس بخش‏ها چگونه از دستگاه حضور و غیاب خود استفاده می ‏کنند؟

ما نگاهی به Veritime، سامانه‏ مدیریت حضور و غیاب خود انداخته ‏ایم و چند مولفه‏ بسیار معروف و مفید را به اشتراک گذاشته‎‏ایم، در اینجا چند مولفه‏ مطلوب آمده است.

تصدیق برگه زمان‏بندی

آیا می‏خواهید دقت زمان‏گیری کارمند خود را بهبود بخشید؟ البته که می‏خواهید.
برای رسیدن به این هدف، بسیاری از قسمت ‏های کاری با سامانه‏ مدیریت حضور و غیاب از برگه زمان‏بندی و مرور آن و فرآیند تصدیق این برگه ‏ها استفاده می‏ کنند. بیشتر قسمت‏ ها حداقل به مدیری برای بررسی این برگه ‏ها قبل از ارائه به بخش کارپردازی نیاز دارند. سامانه‏ شما باید به شما اجازه‏ تنظیم این فرآیند را به همان روشی که می‏خواهید بدهد و میزان درستی آن را مشخص کند. مدیران می‏ توانند زمان کارمندان خود را بررسی و آن را تایید و یا رد کنند.
بعضی قسمت‏ ها نیز از ایمیل برای یادآوری دوره‏ حقوق به مدیران خود استفاده می‏ کنند، و بعضی دیگر گزینه ‏های واگذاری دیجیتال برای حذف کاغذ بازی ‏های غیر ضروری را به کار می‏ برند.

دستگاه حضور و غیاب

بیشتر بخوانید : دستگاه حضور و غیاب چیست؟

 

قانون کار بر ساعت هفتگی

بخش‏ های اداری عاشق توانایی هستند که با سامانهی زمان‏گیری بدست می‏ آورند و می ‏توانند دقیقا کار هفتگی را محاسبه کنند و دقیقا برای همان زمان به کارمندان خود حقوق دهند.
با سامانه‏ حضور و غیاب خود، شما باید بتوانید قوانین ویژه ‏ای برای پرداخت کار بر ساعت، و زمان کار شده‏ طبق برنامه وضع کنید، برای مثال اگر کارمندتان 5/1 برابر برنامه‏ زمانی کار کرد، یا دو برابر کار کرد، یا به طور ترکیبی کار کرد.

تقویم برتر

همه باید رویدادهای بخش خود را – تعطیلات، مرخصی‏ ها، حوادث، تاخیر، خروج زودتر – که بر برنامه و حقوق کارمندان تاثیر می‏ گذارد، مدیریت کنند. به این دلیل است که تقویم برتر مولفهی معروفی در سامانه‏ های حضور و غیاب است.
با این تقویم در نرم ‏افزار زمان‏گیری خود، می‏ توانید رویدادهای خود را ایجاد کرده و آنها را برای هر فردی یا گروهی خاص از کارمندان تان اعمال کنید. این رویدادها به طور خودکار برای برنامه‏ مناسب کارمندان نشان داده شده است. به این معنا که هر قسمت نباید وارد رویدادهای هر کارمند شود و کارمند نیازی به اطلاع دادن غیبت آن روز خود ندارد. بر اساس قوانینی که وضع می‏ کنید سامانه به طور خودکار قوانین پرداختی آن روز را اعمال می‏کند.
دستگاه حضور و غیاب  همچنین باید روزهایی که به طور غیر منتظره مجددا برنامه‏ ریزی می‏ کنید را اداره کند. برای مثال اگر حوزه‏ شما به علت بارش برف از روز مدرسه خارج می‏ شود می‏ توانید «روز برنامه مجدد» و روز جبرانی ‏ای که خارج از برنامه‏ معمول کارمندان است را در تقویم تنظیم کنید. (مثل یک روز جمعه یا یک روز پس از پایان سال تحصیلی)

 

گزارش لیست حقوقی اختصاصی

یکی از بهترین فواید سامانه‏ مدیریت حضور و غیاب ارسال داده‏ های دقیقی است که از سامانهی لیست حقوقی خود جمع کرده اید. اکثر قسمت‏ ها با سامانه‏ های زمان‏گیری از گزارش خروجی لیست حقوق برای محاسبه‏ زمانی کارمندان استفاده می‏ کنند که شامل اسامی کارمندان، نوع کار، شماره حسابداری، گزینه‏ های کارمزد، مکان‏ ها، دلایل غیبت و موارد دیگر هستند.
یک سامانه‏ی منعطف گزارشاتی پیش‏ ساخته را ارائه می‏ دهد و به شما اجازه می دهد تا گزارشات اختصاصی خود را بر اساس نیازتان بنویسید. این گزارشات اختصاصی دسته‏ بندی، فیلتر، و داده ‏های گروهی را میسر می ‏سازد تا به راحتی زمان‏بندی و استثنائات پرداخت را مشاهده کنید و داده‏ ها را برای لیست حقوقی مورد بررسی قرار دهید.
وارد کردن و خروجی گرفتن این اطلاعات ساعت ‏های کار دستی ثبت داده‏ ها در لیست حقوقی را حفظ می‏ کند و خطر اشتباه را کاهش می‏ دهد.

بیشتر بخوانید : ده مولفه برتر دستگاه حضور و غیاب (قسمت دوم)

امکان کنترل تردد معلمان

آیا می‏دانستید می ‏توانید با این سامانه زمان کاری معلمان جایگزین را نیز ردیابی کنید؟
در حالی که سامانه‏ خودکار sub-calling وظایفی را که کارمندان جایگزین پذیرفته ‏اند ثبت می‏ کند، سامانه‏ی k-12 زمان حقیقی کار هر کارمند جایگزین را می‏ گیرد. قسمت‏ های آموزشی از این مولفه برای بررسی زمانی که کارمندان جایگزین کار می‏ کنند استفاده می‏ کنند تا ساعات کاری آنها در لایحه‏ مراقبت مقرون به صرفه (به ویژه برای جانشینان کارهای چندگانه در مکان ‏های متفاوت) را گزارش دهند.
به علاوه (مختص به Veritime) کارمندان جایگزین شما می‏توانند با یک ID و یا Pin وارد Aesop و یا Veritime شوند.

خرید دستگاه حضور و غیاب در تهران
دستگاه های حضور و غیاب کارتی تماسی
دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره