راهکار پیشرفت نظم در زندگی و کار
پیشرفت نظم در زندگی و کار
Rate this post

امروز با مقاله ای دیگر از وب سایت دستگاه حضور و غیاب فراتکنو در خدمت شما هستیم تا با موضوع  نهادینه کردن نظم و انضباط در زندگی و سرعت بخشیدن به کار با دستگاه حضور و غیاب بیشتر آشنا شویم.در دنیای امروز زندگی بیشتر افراد پر از مشغله و استرس زندگی و کاری می باشد. خیلی از روز ها فکر می کنیم آن قدر سرمان شلوغ است که به خیلی کارها و وظایف نمی رسیم و کنترل زندگی شخصی و کاری مان را نداریم. مشغله های اجتماعی، خانواده و …، و خیلی چیزهای دیگری که ناچار باید برایشان راه حل مناسبی پیدا کنیم. به این موضوع فکر کنید حتی زمانی که چندان میلی برای انجام آن کارها نداشتید اگر نظم و انضباط لازمه ی کار خود می کردید می توانستید تمام وظایف را به بهترین شکل انجام دهید

خب در ادامه می خواهیم با راه حل های نظم و ایجاد راهکار های مناسب بیشتر آشنا شویم:

زندگی تان را عالی بسازید

اگر تلاشتان این گونه باشد که هر روزتان بهتر از روز قبل باشد، این روش به مرور زمان برای شما یک عادت می شود و به طور اتوماتیک پیشرفت می کنید و این تغییر در زندگی را فقط با استمرار و گذر زمان متوجه می شوید. به افراد موفق دور اطرافتان کنید سعی کنید سبک تفکر و روند کارهای روزانه ی آن ها را متوجه شوید. اگر دقت کنید همه ی این افراد یک ویژگی مشترک دارند: زندگی شان را عالی می سازند.

“نه” گفتن را یاد بگیرید

قطعا اگر مسئولیت های زیادی را از دوستان یا آشنایان قبول کنید از رسیدن به هدف های اصلی تان باز می مانید. هر بار که کسی از شما درخواستی می کند با خود فکر کنید و ببینید آن درخواست به پیشرفت شما کمک می کند یا خیر، اگر در راه رسیدن به هدفتان کمکتان می کرد، قبول کنید. در غیر این صورت یک «نه» بگویید و به هیچ وجه خود را در تنگنا رودرواسی قرار ندهید. جرات “نه” گفتن مودبانه با تمرین به دست می آید.

نظم را در کار خود بکار ببرید

یکی از مواردی که باعث سرعت و پیشرفت شما در کار و زندگی تان می شود مطمئنا نظم خواهد بود سعی کنید هر چیزی را در جای خودش حفظ کنید. بدانید نیازهایتان چیست، چه کاری می‌خواهید انجام بدهید و چه زمانی قرار است انجامش بدهید.از ابزار هایی که به کارتان سرعت می دهد استفاده کنید به عنوان مثال برای حضور و غیاب به موقع پرسنل در محل کار می توانید از دستگاه حضور و غیاب استفاده کنید. با این کار هم سرعت هم نظم بهتری را برای حضور و غیاب پرسنل در نظر گرفتید.

راهکار پیشرفت نظم در زندگی و کار

راحت ببخشید

یقینا در زنگی شما کسانی که باعث ناراحتی تان شده اند یا شاید خودتان از کرده خود پشیمان باشید پس دیگران و خودتان را ببخشید و در مسیر رسیدن به اهداف تان پیش روید. لازم نیست بخاطر یک اشتباه دائم خودتان را سرزنش کنید. فقط کافی است از آن عبرت گرفته و دیگر تکرارش نکنید و یکبار برای همیشه از آن بگذرید. اگر این کار را نکنید در همه ی مراحل زندگی تحت تاثیر آن رفتار خواهید بود.

بیشتر بخوانید : راه حل بی انضباطی و بی مسئولیتی کارمندان

 

تحمل سختی را بالا ببرید

کارآفرین و روانشناس Tasha Eurich درباره ی تمحل سختی ها این گونه است: ” زمانی که چیز جدیدی را تجربه می کنیم باعث تحریک خلاقیت ما شده و حافظه ی ما را قوی تر می کند. سختی باعث رشد، تغییر و آموزش شخص می شود. ”
مطمئن باشید برای رسیدن به هدفتان و برای آن که موفقیت خود را ببینید حتما سختی هایی را متحمل خواهید شد و این امر اجتناب ناپذیر است. شک نکنید تحمل این سختی ها شما را بزرگ تر از قبل می کند.