راه حل بی انضباطی و بی مسئولیتی کارمندان

امروز با مقاله ای دیگر از سایت دستگاه حضور غیاب فراتکنو در خدمت شما هستیم تا با راه کار های اصلاح و برخورد با کارمندان بی انضباط بیشتر آشنا شویم.در ابتدا اگر بخواهیم به شباهت رابطه ی بین کارمندان و مشتریان اشاره کنیم ،کارمندان در جایگاه خود بـه عـنـوان نـوع دیـگری از مشتری یا همان خریدار تعریف می شوند.شاید این صحبت بر ایتان عجیب باشد ولی تفاوت یک کارمند با خریدار در این است که شـمـا یـک موقعیت شغلی را به آن ها می فروشید. به هر حال این کار هم در نوبه خود نوعی تجارت است. فرض کنید زمینه کاری شما اتوماسیون اداری است و می خواهید یک دستگاه حضور غیاب را بفروشید، همان طور که ارتباط طولانی و خوب  با یک مشتری ثابت، می تواند سود خوبی به شما برساند با کارمندان هم همین مسئله صدق می کند که هر چه بهتر با آن ها کنار بیایید در نتیجه معامله بهتری نیز خواهید داشت.
اما در این بین کارمندان بی انضباطی وجود دارند که شاید کمی برایتان مشکل ساز شوند که اگر وب سایت فراتکنو را دنبال کرده باشید در مقاله ای مجزا درباره ی کارمندان مشکل ساز مقاله ای مطرح شد در این قسمت می خواهیم راه کار هایی را برای مقابله با کارمندان بی انضباط و بی مسئولیت را برایتان بیان کنیم.

راه حل بی انضباطی و بی مسئولیتی کارمندان :

1-در قدم اول باید این مسئله را در نظر داشته باشید که گاهی اوقات مشکل از نوع مدیریت است که باعث بی مسئولیتی کارمندان می شود که قطعا اگر این بی مسئولیتی و بی انضباطی کارمندان ادامه یابد نمی توانید کار را پیش ببرید. بنابراین برای بهبود شرایط کاری باید خوب فکر کنید مشکل از کجاست؟ مشکلات کاری را سعی کنید در محیط کاری با بحث و گفت و گو با کارمندان به صورت مودبانه و دوستانه حل کنید. این راه حل مناسبی برای بهبود اوضاع کسب و کار شما خواهد بود. در ضمن این نکته را در نظر داشته باشید که مشکل از جانب شما نباشد و مدیریت شما از کم و کاستی هایی برخوردار نباشد که باعث بی انضباطی یا بی مسئولیتی کارمندان شود.
2- روش ها و راهکار های گوناگونی در زمینه مديريت منابع انساني در محیط کار وجود دارد. از جمله آن ها، ارزيابي عملكرد كاركنان مي باشد كه به نوبه خود بسيار حائز اهميت و در خور توجه است. به همین دليل كمي دقیق تر باید به این موضوع بپردازيم. براي رسیدن به يك عدالت در نحوه سنجش عملكرد كاركنان، در هر سطحي باید ارزيابي دو طرفه و دوستانه يعني مديران از کارکنان خود و كاركنان از مديران و رواساي قسمت خود صورت گيرد. اين روش مي تواند مناسبات بين آنها را بهبود ببخشد و نظر كاركنان نسبت به مديريت را تغيير دهد. در واقع با پیگیری مسئولیت ها دلیلی وجود ندارد که شخصی از کار های موظف شده به او کناره گیری کند یا برای آن کار انجام نشده توجیحی داشته باشد.

بیشتر بخوانید : پروتکل TCP/IP در دستگاه حضور غیاب

3- يكي ديگر از روش هاي كنترل نظم و از بين رفتن بي تفاوتي، تقسيم قدرت و اجازه دادن به كاركنان براي تصميم گيري بر اساس سطح مسئوليت آن ها مي باشد كه موجب همكاري و مشاركت كاركنان در پیشرفت مجموعه و سازمان، به سمت هدف های شرکت می باشد. مشاركت كاركنان در بعضی از تصميم گيري ها باعث کاهش اختلاف در نظرات و همچنین باعث نزديك تر شدن نظرات مديران و كاركنان مي شود. مشاركت در تصميم گيري باعث می شود که انگيزه هر شخص با توجه به صحبتی که مطرح شده براي انجام كار بهتر افزایش پیدا کند و ارزيابي عملكرد كاركنان با دقت بیشتری انجام شود. در کل با تقسیم منظم مسئولیت ها بین مدیران و کارمندان انگیزه کاری بیشتر می شود.
4- اکثر افراد بی مسئولیت و راحت طلب در پی يافتن راهى مناسب براى پیاده سازی طرز تفکر خود هستند. لذا اين افراد مشاغلى را انتخاب مى‏كنند كه ممكن است موقتى و شاید کوتاه باشد زيرا در جستجوی موقعيتى هستند كه بتوانند خود را مجدد مورد ارزيابى قرار دهند تا شغلى راحت و بى دردسر برمى گزينند و در پى مشاغل كم زحمت هستند تا فرصت خيال پردازي هاى خود را نيز داشته باشند. بنابراين توجه داشته باشيد مشاغل خاصى هستند كه بدون شك پس از مدت كوتاهى کارمند از كار دلسرد مى‏كنند،اما كاركنانى هم هستند كه از انجام همان كار لذت مى‏برند ، پس مسئله اصلى در قسمت انتخاب افراد درست و متناسب باشغل شما بسیار مهم می باشد.
امیدوارم این مقاله که از وب سایت حضور و غیاب فراتکنو که با موضوع کارمندان بی نظم و بی مسئولیت مطرح شد برایتان مفید واقع شود.

 

بی مسئولیتی

Admin
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *