راه های کنترل زمان در کارها
راه های کنترل زمان در کار
Rate this post

راه های کنترل زمان در کارها

کنترل زمان هدر رفته بین روز

شاید برایتان سوال پیش بیاید که هر چقدر هم ما برنامه ریزی خوب زمانی داشته باشید باز هم روزتان پر از زمان هایی است که بیهوده تلف می شود مثلا زمان منتظر بودن مترو و اتوبوس یا زمانی که یکی از کلاس های شما برگزار نمی شود.شما باید بتوانید برای این موقعیت ها هم نوعی برنامه ریزی داشته باشید.

در دنیای امروز با پیشرفت علم و تکنولوژی با استفاده از ابزار ها و نرم افزار هایی که همیشه همراه شما هستند، بسیاری از کار ها را می توان انجام داد و برای این وقفه های بین روز از هدر رفتن زمان جلوگیری کنید مثلا با یک نرم افزار موضوع دستگاه حضور و غیاب پرسنل خود را چک کنید.

راه های کنترل زمان در کارها

برنامه ریزی زمانی داشته باشید

اکثر افراد وقتی که یک روز خود را آغاز می کنند هیچ اطلاعات دقیقی درباره ی زمان بندی آن روز خود ندارند. بسیاری از محققین به این نتیجه رسیده اند وقتی فردی برنامه ریزی زمانی یک روزش را جایی ثبت نکند نمی تواند بفهمد که چه میزان از ساعت روز خود را صرف کار های بیهوده کرده است.

پیشنهاد ما این است که اگر تا امروز روال منظم و دقیقی نداشتید ابتدا بعد از اتمام یک روز، کارهایی که انجام داده اید را روی کاغذ بیاورید و در روز های آتی بهترین کار این است که حساب تک تک کارها را داشته باشیم تا ببینیم در روز چقدر از زمان ما صرف چه کارهایی شده است. اگر این زمان بندی را ثبت کنید، به نتیجه های خوبی می رسید و این انتظار را نداشته باشید که در روز های اول دقیقا طبق برنامه عمل کنید.

 

در کار ها از دیگران کمک بگیرید

بسیاری از افراد بر این باورند که همه ی کار ها را فقط باید خودشان انجام دهند تا آن کار به نحو احسنت انجام شود.در واقع فکر می کنند اگر کار توسط شخصی غیر خودشان انجام شود خراب می شود که این عمل باعث می شود زمان زیادی را صرف مشکلات خود کنید. درصورتی که برخی متخصصان چنین می گویند که کارهایی که در انجام دادنشان خوب هستید را خودتان انجام دهید و همچنین کارهایی که مجبور به انجامشان هستید را به شخص دیگری واگذار کنید.

فرض کنید شما کاری را به خوبی بلد نیستید پس مجبورید مدت‌زمان بیشتری برای آن صرف کنید در صورتی که اگر همین کار را به فرد دیگری که کمی مطمئن باشد واگذار کنید مدت‌زمان بیشتری برای وظایف اصلی خود خواهید داشت.

پس یک راه صرفه جویی در زمان این است که اول به یک شناخت عالی از توانایی های خود برسید و کار هایی که کمی از حیطه ی توانایی شما خارج است را به دیکران واگذار کنید.

 

انرژی خود را تقسیم کنید

بیشتر مردم به این موضوع معتقدند که کار صبح بهتر انجام می شود ولی شاید بهتر این باشد که از همان ابتدای صبح که انرزی بیشتری داریم با تقسیم روز به بازه‌های ۹۰ دقیقه‌ای برای کار کردن، میزان تمرکز را افزایش دهیم تا در میانه های روز یا شب با خستگی فراوان و بی حوصلگی شدید روبرو نشویم و کمک می‌کند که کار بیشتری در مدت‌زمان کمتری انجام شود.

توجه کردن به موضوع تقسیم انرژی بدن به طول روز برای بازدهی بهترکار ها ضروری است. در واقع وقتی شما با انرژی و احساس خوب به یک موضوع تمرکز می کنید بازده ی بهتری میگیرید و از کار مداوم روی یک موضوع حوصله تان سر نمی رود.

 

فایل های راهنما را حتما بخوانید

شاید این موضوع یک بحث پیش پا افتاده برای بعضی از افراد باشد ولی بسیاری از مردم  هستند که تا به حال چند بار برایشان پیش آمده است که بعد از خریدن محصول جدید، راهنمای استفاده از آن را مطالعه نمی کنند. شاید ساعت ها وقت بذارید برای یادگیری استفاده از آن وسیله ی جدید ولی اگر یک بخش کوچک این زمان را صرف مطالعه ی راهنما می کردیم هم با همه ی قابلیت ها آشنا می شدید و هم در زمان خود صرفه جویی می کردید.زمان گذاشتن کوتاه و مطالعه یک فایل راهنما دخیلی بهتر از آت است که ساعت ها خود را درگیر استفاده کنیم.

فرض کنید یک دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی خریده اید و روش تعریف اثر انگشت را بلد نیستید بهتر است به راهنمای سی دی مراجعه کنید تا این که همه ی منو ها را خودتان بررسی کنید.

 

با روند زندگی بزرگان آشنا شوید

کمتر افرادی دیده می شوند که بدون تلاش به درجات بالایی برسند. هیچ فرد برجسته و موفقی بدون تلاش برنامه ریزی و هدف گذاری نتواسته به مراتب بالای موفقیت برسد.پس اگر ابتدای کتر هستید از تجربه و سبک زندگی بزرگان حتما استفاده کنید و آن ها را الگوی خود قرار دهید. شما هم اصول اولیه‌ی کارهای روزانه‌ی خود را در نظر بگیرید و به فکر راه‌هایی برای افزایش کارآمدی خود باشید.

مثلا اگر مدیرت یک سازمان را برعهده دارید مراحل رسیدن به موفقیت مجموعه های بزرگی همچون اپل ایده بگیرید یا اگر قصد تحصیل در مراحل بالایی را دارید از برنامه ریزی استادان بزرگ خود و تجربه ی آن ها استفاده کنید.سپس یادداشت کنید تا فراموش نشود.

 

برانگیختن انگیره را بیاموزید

در طول زندگی هر شخص هدفی خاص وجود دارد. این هدف اصلی اگر خیلی بزرگ است شما باید به هدف های کوچک تر تقسیم کنید و دقیقا آن ها را برای خود مشخص کنید. مثلا دوست دارید یک ماشین بخرید یا فرض کنید می خواهید یک زبان برنامه نویسی را یاد بگیرید. یک عکس از هدف خود تهیه کنید و آن را به عنوان انگیزه ای در جلوی چشم خود قرار دهید. یادآوری اهداف و فکر کردن به آن‌ها انگیزه‌ی خوبی را برای تحمل سختی‌ها در فرد ایجاد می‌کند. هر موقع که احساس کردید از مسیر کار منحرف می‌شوید چند ثانیه به آن نگاه کنید.

 

امیدوارم این مقاله که از وب سایت دستگاه حضور غیاب فراتکنو مطرح شد برایتان مفید واقع شود.