سنسور دستگاه اثر انگشتی (قسمت دوم)
سنسور اثر انگشت
Rate this post

شاید شما هم قصد خرید یک دستگاه حضور و غیاب را داشته باشید. این نکته باید توجه کرد که چه معیار هایی را در زمان خرید مد نظر داشته باشیم.چرا نوع و عملکرد سنسور در دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی در زمان خرید از اهمیت بالایی برخوردار است؟ امروز با سایت فراتکنو همراه باشید تا کمی با تاریخچه و کاربرد های سنسور های اثر انگشتی بیشتر آشنا شویم.

یک اسکنر اثر انگشت نوعی از تکنولوژی است که شناسایی و تأیید اثر انگشت فرد را به منظور اعطای یا رد دسترسی به یک سیستم کامپیوتری یا یک امکانات فیزیکی انجام می دهد.در واقع ورود و خروج پرسنل، جای امنیتی و… دیگر بخش های خاص را با بیومتریک می توان محافظت کرد.این ماژول ها به طور معمول در بعضی از گاوصندوق ها استفاده می شود که این عمل این یک نوع از تکنولوژی امنیتی بیومتریک است که از ترکیبی از تکنیک های سخت افزاری و نرم افزار برای شناسایی اسکن اثر انگشت یک فرد استفاده می کند.

در قرن21 اکثر کسب و کارها، دولت ها و سازمان ها در حال تلاش برای کنارگذاری سیستم های رمزنگاری سنتی و جایگزین آن استفاده از نوع جدیدی از احراز هویت دیجیتال هستند که می تواند بسیاری از مشکلات تقلب را به طور کامل حل کند. توجیه این جایگزینی این است که سنسور های ثر انگشتی یک ابزار قابل اعتماد برای شناسایی شخصی است. این توضیح ضروری برای اثر انگشت است که جای پسورد ها گرفته است که هر زمان امکان تقلب و فراموشی آن وجود داشت. طبق آماری که وجود دارد این طور می توان گفت که در یک قرن گذشته برای ارائه اطلاعات دقیق از مجرمان در دولت های گوناگون جهان از این سیستم استفاده شده و هیچ دو اثر انگشت تا کنون در هیچ کامپیوتری به طور یکسان دیده نشده است. جالبه بدانید که اثر انگشت پایه تاریخ بنیادین جنایی در هر سازمان پلیسی در زمین است.

بیشتر بخوانید : سنسور اثرانگشت

 

اسکنر اثر انگشت نوری ، قدیمی ترین روش ضبط و مقایسه اثر انگشت است. همان طور که از اسم مشخص است، این تکنیک با تحلیل یک تصویر نوری، اساسا یک عکس و با استفاده از الگوریتم ها برای تشخیص الگوهای منحصر به فرد روی سطح، مانند ردیف ها و یا علائم ، با تجزیه و تحلیل آسان ترین و تاریک ترین نقاط تصویر، متکی است. درست مانند دوربین های گوشی های هوشمند، این سنسورها می توانند رزولوشن محدودی داشته باشند و رزولوشن بالاتر، جزئیات دقیق تر ی را از اثر انگشت می تواند تشخیص دهد و سطح امنیت را افزایش دهد.

با این حال، این سنسورها تصاویر کنتراست بسیار بالاتر از یک دوربین معمولی را ضبط می کنند. این اسکنرها معمولا دارای تعداد بسیار زیادی از دیودها در هر اینچ هستند تا این اطلاعات را نزدیک به دست گیرند. البته، هنگامی که انگشت خود روی اسکنر قرار می گیرد بسیار تاریک است، بنابراین اسکنرهای نوری همچنین آرایه های LED را به عنوان یک فلاش برای روشن شدن تصویر کمک می کنند.چنین طراحی ایده ای برای گوشی های هوشمند بسیار کمیاب است.

رایج ترین اسکنر اثر انگشت که امروزه استفاده می شود، اسکنر خازنی است که در دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی نیز کاربرد زیادی دارد. شما این نوع اسکنر را در داخل گوشی های مختلف، از جمله Galaxy S8، LG G6 و دیگران خواهید یافت. این مولفه شما را با یک الکترونیک کوچک، خازن آشنا می کند. به جای ایجاد یک تصویر سنتی از یک اثر انگشت، اسکنر اثر انگشت خازنی از مدارهای خازنی کوچک برای جمع آوری اطلاعات در مورد یک اثر انگشت استفاده می کنند.

همان طور که خازن ها می توانند بار الکتریکی را ذخیره کنند، اتصال آن ها به صفحات رسانا روی سطح اسکنر امکان استفاده از آن ها برای ردیابی جزئیات یک اثر انگشت مورد استفاده قرار می گیرد. با این کار شارژ ذخیره شده در خازن کمی تغییر می کند.