عملکرد دستگاه های بیومتریک چگونه است؟
دستگاه بیومتریک
Rate this post

دستگاه های بیومتریک تکنولوژی نسبتا مدرنی هستند که در نیمه دوم قرن بیستم مورد استفاده بوده، با این حال، توسعه گسترده و استفاده مشترک سیستم های شناسایی بیومتریک واقعا در اوایل قرن 21  آغاز شد. در حال حاضر، بیومتریک ها عملکردهای بسیاری دارند.

تشخیص اثر انگشت

یکی از اشکال ارزان تر و شایع تر از دستگاه های بیومتریک دستگاه های تشخیص اثر انگشت است. آنها بخشی از انگشت یک فرد را برای شناسایی مناسب استفاده می کنند که کاربرد این تکنولوژی در انواع دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی به عینه قابل مشاهده است و نمونه ی آن در دستگاه حضور و غیاب F400 استفاده شده است که اطلاعات سخت افزاری آن را می توانید مشاهده کنید.

چشم ها

از اشکال اصلی دیگر برای شناسایی توسط نرم افزار های بیومتریک عنبیه و خواندن شبکیه چشم است. این نرم افزار به طور کلی بسیار گران قیمت و نسبتا غیر معمول است، به جز در سازمان ها و شرکت های با امنیت بالا.

بیشتر بخوانید : چگونه غیبت را در محل کار اندازه گیری نماییم

 

دقت

هدف بیومتریک است ارائه سریع، خوانش دقیق و جلوگیری از دسترسی های غیر مجاز می باشد. بیومتریک اجازه سطح امنیتی بیشتر از حد ممکن را می دهد.

فوری

از آنجا که بیومتریک بدون نیاز به کد امنیتی یا کلید اسکن انجام می دهد پس می تواند یک سیستم سریع تر و ساده برای دسترسی به مناطق و اطلاعات به وجود آورد.

مدیریت

بیومتریک در حال حاضر نقش کلیدی در مدیریت دارد. از آنجا که سیستم ها الکترونیکی هستند، داده ها را ذخیره می کنند بنابراین برای کارفرمایان استفاده از سیستم های بیومتریک به عنوان ساعتهای زمان، یک راه خودکار برای ردیابی کارمندان با دقت، بسیار معمول است.