راه حل بی انضباطی و بی مسئولیتی کارمندان
کارمندان بی مسئولیت
Rate this post

امروز با مقاله ای دیگر از سایت دستگاه حضور غیاب فراتکنو در خدمت شما هستیم تا با راه کار های اصلاح و برخورد با کارمندان بی انضباط بیشتر آشنا شویم.در ابتدا اگر بخواهیم به شباهت رابطه ی بین کارمندان و مشتریان اشاره کنیم ،کارمندان در جایگاه خود بـه عـنـوان نـوع دیـگری از مشتری یا همان خریدار تعریف می شوند.شاید این صحبت بر ایتان عجیب باشد ولی تفاوت یک کارمند با خریدار در این است که شـمـا یـک موقعیت شغلی را به آن ها می فروشید. به هر حال این کار هم در نوبه خود نوعی تجارت است. فرض کنید زمینه کاری شما اتوماسیون اداری است و می خواهید یک دستگاه حضور غیاب را بفروشید، همان طور که ارتباط طولانی و خوب  با یک مشتری ثابت، می تواند سود خوبی به شما برساند با کارمندان هم همین مسئله صدق می کند که هر چه بهتر با آن ها کنار بیایید در نتیجه معامله بهتری نیز خواهید داشت.
اما در این بین کارمندان بی انضباطی وجود دارند که شاید کمی برایتان مشکل ساز شوند که اگر وب سایت فراتکنو را دنبال کرده باشید در مقاله ای مجزا درباره ی کارمندان مشکل ساز مقاله ای مطرح شد در این قسمت می خواهیم راه کار هایی را برای مقابله با کارمندان بی انضباط و بی مسئولیت را برایتان بیان کنیم.

راه حل بی انضباطی و بی مسئولیتی کارمندان :

1-در قدم اول باید این مسئله را در نظر داشته باشید که گاهی اوقات مشکل از نوع مدیریت است که باعث بی مسئولیتی کارمندان می شود که قطعا اگر این بی مسئولیتی و بی انضباطی کارمندان ادامه یابد نمی توانید کار را پیش ببرید. بنابراین برای بهبود شرایط کاری باید خوب فکر کنید مشکل از کجاست؟ مشکلات کاری را سعی کنید در محیط کاری با بحث و گفت و گو با کارمندان به صورت مودبانه و دوستانه حل کنید. این راه حل مناسبی برای بهبود اوضاع کسب و کار شما خواهد بود. در ضمن این نکته را در نظر داشته باشید که مشکل از جانب شما نباشد و مدیریت شما از کم و کاستی هایی برخوردار نباشد که باعث بی انضباطی یا بی مسئولیتی کارمندان شود.
2- روش ها و راهکار های گوناگونی در زمینه مدیریت منابع انسانی در محیط کار وجود دارد. از جمله آن ها، ارزیابی عملکرد کارکنان می باشد که به نوبه خود بسیار حائز اهمیت و در خور توجه است. به همین دلیل کمی دقیق تر باید به این موضوع بپردازیم. برای رسیدن به یک عدالت در نحوه سنجش عملکرد کارکنان، در هر سطحی باید ارزیابی دو طرفه و دوستانه یعنی مدیران از کارکنان خود و کارکنان از مدیران و رواسای قسمت خود صورت گیرد. این روش می تواند مناسبات بین آنها را بهبود ببخشد و نظر کارکنان نسبت به مدیریت را تغییر دهد. در واقع با پیگیری مسئولیت ها دلیلی وجود ندارد که شخصی از کار های موظف شده به او کناره گیری کند یا برای آن کار انجام نشده توجیحی داشته باشد.

بیشتر بخوانید : پروتکل TCP/IP در دستگاه حضور غیاب

3- یکی دیگر از روش های کنترل نظم و از بین رفتن بی تفاوتی، تقسیم قدرت و اجازه دادن به کارکنان برای تصمیم گیری بر اساس سطح مسئولیت آن ها می باشد که موجب همکاری و مشارکت کارکنان در پیشرفت مجموعه و سازمان، به سمت هدف های شرکت می باشد. مشارکت کارکنان در بعضی از تصمیم گیری ها باعث کاهش اختلاف در نظرات و همچنین باعث نزدیک تر شدن نظرات مدیران و کارکنان می شود. مشارکت در تصمیم گیری باعث می شود که انگیزه هر شخص با توجه به صحبتی که مطرح شده برای انجام کار بهتر افزایش پیدا کند و ارزیابی عملکرد کارکنان با دقت بیشتری انجام شود. در کل با تقسیم منظم مسئولیت ها بین مدیران و کارمندان انگیزه کاری بیشتر می شود.
4- اکثر افراد بی مسئولیت و راحت طلب در پی یافتن راهى مناسب براى پیاده سازی طرز تفکر خود هستند. لذا این افراد مشاغلى را انتخاب مى‏کنند که ممکن است موقتى و شاید کوتاه باشد زیرا در جستجوی موقعیتى هستند که بتوانند خود را مجدد مورد ارزیابى قرار دهند تا شغلى راحت و بى دردسر برمى گزینند و در پى مشاغل کم زحمت هستند تا فرصت خیال پردازی هاى خود را نیز داشته باشند. بنابراین توجه داشته باشید مشاغل خاصى هستند که بدون شک پس از مدت کوتاهى کارمند از کار دلسرد مى‏کنند،اما کارکنانى هم هستند که از انجام همان کار لذت مى‏برند ، پس مسئله اصلى در قسمت انتخاب افراد درست و متناسب باشغل شما بسیار مهم می باشد.
امیدوارم این مقاله که از وب سایت حضور و غیاب فراتکنو که با موضوع کارمندان بی نظم و بی مسئولیت مطرح شد برایتان مفید واقع شود.

 

بی مسئولیتی