چگونه باید بهترین استراتژی را برای بهبود حضور در مدارس تعیین کرد
استراتژی حضور
Rate this post

چگونه باید بهترین استراتژی را برای بهبود حضور در مدارس تعیین کرد

آیا معلم یا ناظم فردی است که باید در جستجوی بهبود حضور در مدارس باشد؟

برای مدارس همیشه مشکل است تا درکی را در دانش آموزان در اهمیت حضور و غیاب و آمدن به مدرسه به طور منظم ایجاد کنند. چه مدرسه ابتدایی باشد، راهنمایی یا دبیرستان یا حتی کالج، حضور می تواند یک مشکل بزرگ باشد. مدارس بیشتر و بیشتر به سمت اجرای استراتژی هایی می روند تا حضور در مدرسه را بهبود دهند.

روش های گوناگونی با توجه به اینکه بهترین استراتژی برای بهبود حضور در مدرسه چیست وجود دارند. چه مدرسه ابتدایی باشدچه راهنمایی چه دبیرستان یا حتی کالج حضور می تواند مشکل خیلی بزرگی باشد.

گام های را که در زیر می آیند بخوانید تا به شما در یافتن روشهایی که برای کلاس یا مدرسه تان بهتر کار خواهند کرد،کمک کند.

ایجاد فضایی که دانش آموزان بخواهند به مدرسه بیایند

بهترین استراتژی برای بهبود حضور در مدرسه این است که مدرسه یا کلاس تان را به جائی تبدیل کنید که دانش آموزان بخواهند به آنجا بیایند. فعالیت هایی را برنامه ریزی کنید که دانش آموزان به دنبال مشارکت در آنها باشند. به هر دانش آموز با لبخندی خوش آمد بگویید و نشان دهید شما به خاطر حضور آنها خوشحال هستید. کاری کنید که دانش آموزان بخواهند به مدرسه بیایند نه تنها در مدرسه ابتدایی بلکه در راهنمایی و دبیرستان

تنظیم قوانین مترقی

با دانش آموزان تان صادق باشید و اجازه دهید آنها در ابتدای سال تحصیلی بدانند که حضور بسیار مهم است. اجازه ندهید این امر مورد غفلت واقع شود و بعد یک روز ناراحت از اینکه تعداد زیادی از دانش آموزانتان غایب هستند، گوشه ای قدم بزنید.

بیشتر بخوانید : حضور در مدارس

 

یک الگوی خوب ایجاد کنید

معلم ها، ناظم ها و دیگر افراد مدرسه باید نمونه خوبی باشند و سعی کنند از بیمار شدن، مرخصی یا روزهای تعطیل تا حد امکان دوری کنند. آشکار است که برخی غیبت ها در بخشی از معلم ها قابل درک است اما معلم ها نباید این اجازه را به خود بدهند که مدرسه را ناگهان رها کنند.

والدین را مشارکت دهید

در ابتدای سال تحصیلی با والدین ملاقات کنید و اجازه دهید آنها بدانند که حضور چقدر اهمیت دارد. نیاز است دانش آموزان تذکری را از سوی والدین در صورت غیبت دریافت کنند. اگر مساله حضور شدید است شما می توانید از والدین بخواهید وقتی بچه ای غایب است سریع به منشی مدرسه خبر بدهند( یا  بیش از یک روز غایب هستند نیاز است با آنها تماس گرفته شود)

متحد باشید

کل مدرسه باید سیاست یکسانی در مورد غیبت داشته باشند. برای دانش آموزان بسیار گیج کننده است وقتی یک معلم بسیار سهل انگار است و به غیبت ها توجه نمی کند و معلم دیگر خیلی سخت گیر است.

به دانش آموزانی که حضور خوبی دارند پاداش دهید

به دانش آموزانی که در یک ماه غیبت نداشته اند به طور ماهانه پاداش دهید. به بچه هایی با حضور کامل مشوق های ویژه دهید حتی به یاد داشته باشید که دانش آموزی که از ابتدای سال تحصیلی غیبت نکرده است می تواند تایر زیادی روی دانش آموزان داشته باشد.

در این مورد غفلت نکنید

اگر دانش آموزان شروع کردند به غیبت از مدرسه، همان موقع با مساله برخورد کنید منتظر نمانید تا مشکل بسیار بزرگ شود. دنبال دلایل حضور ضعیف باشید. اگر دانش آموزی یا تعدادی از دانش آموزان به طور مرتب از کلاسی غیبت می کنند، مشکل را پیدا کنید مثلا دانش آموز قلدری وجود دارد که دیگران از او می ترسند؟ آیا معلم زیادی سخت گیر است و دانش آموزان سعی می کنند از او دوری کنند؟ دلیل را بیابید تا بتوانید مشکل را حل کنید

اخطارها و هشدارها

به یاد داشته باشید برخی غیبت های دانش آموز غیر قابل اجتناب است که برای این کار کافی است تا از یک دستگاه حضور غیاب استفاده کنید.دانش آموزان را اگر خطایی نکرده اند تحت فشار قرار ندهید. دانش آموزان را برای اینکه با بیماری به مدرسه آمده اند فقط به این خاطر که شما می خواهید حضور خوبی داشته باشند، تشویق نکنید. حضور در مدارس ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان هر کدام می توانند با استفاده از موارد ذکر شده در بالا بهبود یابند اما باید هر مورد برای گروه سنی خاص دانش آموزان تنظیم شود.