آینده دستگاه های حضور و غیاب
آینده دستگاه های حضور و غیاب
5/5 - (1 امتیاز)

آینده دستگاه های حضور و غیاب

مثل هر صنعت دیگری که هر روزه در حال پیشرفت است، دستگاه حضور و غیاب هم میتواند آینده ای سرشار از تکنولوژی داشته باشد.دستگاه حضور و غیاب که روزی با ثبت دفاتر و ساعت زنی متولد و با اثر انگشت و تشخیص چهره رشد کرد حالا منتظرب نثل جدیدی از تکنولوژی خواهد بود.شاید خوشبینانه ترین حالت مورد انتظار برای این صنعت حذف فیزیکی دستگاه و جایگزینی با متد آنلاین و تحت وب است.

البته که این نظریه تا حدودی اجرا شده اما هنوز کسب و کارهای مختلفی برای همگام شدن با تکنولوژی لزومی نمیبینند.البته شعار همه کسب و کارها و تبلیغات ظاهری همه آن ها نشان از علاقه به پیشرفت و تغییر دارد.اما تغییرات همیشه شامل هزینه بوده و بعضا پیاده سازی بسیاری از تغییرات باعث تغییر در زیرساخت یک مجموعه یا تیم میشود.

از این رو باید به مدیری که با احتیاط سعی میکند خود و مجموعه خود را همگام با تکنولوژی هم مسیر نماید حق داد که کمی با احتیاط بیشتر به موضوعات نگاه کند.عملا دستگاه حضور و غیاب وظیفه ثبت تردد را بر عهده دارد.

آینده دستگاه های حضور و غیاب
پس اگر بتوانیم ثبت تردد را به شکل دیگری پیاده سازی نمائیم میتوانیم بگوییم کل مبحث احتیاج فیزیکی به حضور دستگاه حضور و غیاب را از بین برده ایم.البته قطعا خطرات جدید شامل حال ما خواهد بود.فرض کنید سامانه آنلاین ما دچار مشکل شود یا سرور ما از دسترس خارج شود.!
از طرف دیگر نفوذ به وب سایت ها و برنامه های تحت وب بسیار راحت تر از هک کردن سخت افزاری است که هیچگونه ارتباطی با دنیای بیرون و وب ندارد.تفکر غلط دیگری که وجود دارد بحث کاهش هزینه های خرید دستگاه است.به هیچ وجه نمیتوان با قاطعیت گفت که حذف فیزیکی دستگاه حضور و غیاب میتواند هزینه بسیار زیادی را از روی دوش مجموعه بردارد.چرا که هزینه های نگهداری و تهیه سامانه آنلاین تقریبا به همین اندازه اس.
در ادامه شما به ما بگوئید مزیت ها و معایب این نظریه و آینده دستگاه حضور و غیاب را چگونه میبینید ؟