چگونه طول عمر دستگاه حضور وغیاب خود را افزایش دهیم؟
طول عمر دستگاه حضور وغیاب
Rate this post

چگونه طول عمر دستگاه حضور وغیاب خود را افزایش دهیم؟

طول عمر دستگاه حضور وغیاب
طول عمر دستگاه حضور وغیاب

 

باتوجه به اینکه شما برای خرید یک دستگاه حضور وغیاب مناسب هزینه پرداخت کرده اید و زمان زیادی برای تحقیق وانتخاب یک دستگاه مناسب صرف کرده اید با رعایت یکسری اصول و نکات می توانید به راحتی طول عمر یک دستگاه را افزایش دهیدو از خرابی دستگاه جلوگیری کنید تا دچار هزینه برای تعمیر یا تعویض دستگاه خود نشوید.

۱)دستگاه حضور و غیاب را در یک محیط سربسته نصب کنید تا عواملی مانند گردوغبار، برف وباران و… باعث ایجاد اختلال در عملکرد دستگاه نشود.

۲)اگرکه شما مجبور به نصب دستگاه در محیط بیرونی بودید میتوانید یکی از این دوراه حل را انتخاب کنید:

۱)شما میتوانیدازدستگاه های پیشرفته تر که مقاوم به گردو غبار هستندو یا مقاوم به تغییرات دمایی زیاد هستند استفاده کنید.

۲)راه حل دوم که آسانتر است استفاده از یک سایه بان ویا یک پوشش مانند جعبه محافظ برای حفاظت بهتر دستگاه از عواملی همچون نور، گردوخاک وبرف وباران و…  است.

۳)مواظب باشید که هیچ گونه ضربه ای به دستگاه حضور وغیاب وارد نکنید. همچنین باید مواظب باشید که هیچگونه خط وخشی به سنسور های اثر انگشت و یادوربین های تشخیص چهره وارد نکنید.

۴)تابش مستقیم نور خورشیدویا دستگاه هایی که نورشدیدی دارند روی دستگاه باعث تخریب دستگاه می شود. این عامل به خصوص در دستگاه های بیومتریک بسیار حائز اهمیت است.

۵)نباید هیچ میدان مغناطیسی قوی مانند کابل های فشار قوی در نزدیکی دستگاه حضور وغیاب وجود داشته باشد.

۶)به نظافت دستگاه حضور وغیاب اهمیت بدهید. هرچند وقت یکبار با یک پارچه  نرم و مرطوب دستگاه راتمیزکنیدولی باید مواظب باشید که هیچ مایع پاکننده و یا آبی به طور مستقیم روی دستگاه استفاده نکنید.

۷)اگر که مشکلی برای دستگاه حضور وغیابتان پیش آمد به هیچ عنوان خودتان آن را باز نکنید وبرای برطرف کردن مشکل آن حتما با پشتیانی دستگاه تماس بگیرید.

۸)اگر که در مجموعه ی شما نوسان برق وجوددارد برای جلوگیری از قطع شدن دستگاه از باطری بکاپ یا یوپی اس استفاده کنید.