تفاوت سیستم کنترل تردد با سیستم حضور وغیاب چیست؟
تفاوت دستگاه کنترل تردد با دستگاه حضور و غیاب
Rate this post

تفاوت سیستم کنترل تردد با سیستم حضور وغیاب چیست؟
تفاوت دستگاه کنترل تردد با دستگاه حضور و غیاب

آیا سیستم کنترل تردد می تواند به جای دستگاه حضور و غیاب استفاده شود؟ برای پاسخ به این سوال، ابتدا باید به تعریف مختصری از هر یک ازسیستم ها بپردازیم.

همواره امنیت یکی از مهم ترین نیازهای جوامع بشری است.با پیشرفت تکنولوژی راهکارهای جدیدی برای تامین امنیت جوامع بشری ایجاد شده است. سیستم کنترل تردد یک سیستم هوشمند برای کنترل رفت و آمدو همچینین ایجاد نظم و امنیت درمکان هایی است که عبور ومرور برخی از افراد یا وسایل در آن مکان ممنوع می باشد.

در واقع دستگاه کنترل تردد دستگاهی است که توانایی شناسایی و احراز هویت افراد را دارد و بعد ازشناسایی سیگنالی جهت بازشدن مسیر ورودی صادر می کند.

حال میخواهیم بدانیم دستگاه حضور و غیاب چیست؟ وظیفه اصلی دستگاه حضور وغیاب ثبت دقیق ساعات ورود وخروج کارکنان وکنترل ورود وخروج کارکنان برای محاسبه دقیق حقوق با توجه به اضافه کار، مرخصی های روزانه وساعتی و… است.

حال میخواهیم بدانیم تفاوت دستگاه کنترل تردد با دستگاه حضور وغیاب چیست؟

دستگاه کنترل تردد بیشتر برای ایجاد امنیت ومحدودکردن دسترسی به برخی از مکان های خاص استفاده میشود برای مثال از دستگاه کنترل تردد بیشتر در فرودگاه ها ویا بانک هاو… استفاده می کنند.ولی از دستگاه های حضور وغیاب بیشتر برای ثبت ورودوخروج کارکنان ونظارت برکارکنان استفاده می شود. گاهی برخی از سیستم های کنترل تردد توانایی ثبت ورود وخروج را دارند ولی گزارش دهی در این دستگاه ها به صورت کلی است. دستگاه های حضور وغیاب به راحتی می توانند از برنامه های پیشرفته ای استفاده کنند که توانایی ثبت کامل اطلاعات کارکنان رادارد وکارفرمایان میتوانند نظارت کامل برروی کارکنان خودداشته باشند.

به طورکلی دستگاه های کنترل تردد ساعت، تاریخ وزمان تردد را دراختیارکاربرانش قرار می دهد ولی دستگاه های حضور وغیاب میزان کارکرد کارکنان، اضافه کار، کسری کارو مرخصی های روزانه وساعتی را دراختیار مدیران وکارفرمایان قرارمی دهد.