هک کردن دستگاه حضور و غیاب
دستگاه حضور و غیاب
Rate this post

آیا سیستم های حضور و غیاب را می توان به راحتی هک کرد و یا در ثبت ساعات ورود وخروج تقلب کرد؟

هک کردن دستگاه حضور و غیاب
دستگاه حضور و غیاب

 

اکنون در سرتا سردنیا بسیاری از مراکز وسازمان ها و یاحتی مجتمع های مسکونی وتجاری برای ثبت رفت وآمد های خود از دستگاه های حضور و غیاب متفاوتی استفاده می کنند. برای کارفرمایان وافرادی که ازاین تکنولوژی استفاده می کنند بسیار حائز اهمیت است باتوجه به هزینه ی زیادی که برای دستگاه حضور و غیاب خروج کرده اند امکان تقلب و هک کردن آن وجود نداشته است.

هک کردن دستگاه حضور و غیاب

در ابتدا برای درک بهتر این مطلب به یک تعریف ساده از هک کردن می پردازیم.

واژه هک به معنی نفوذ به سیستم های کامپیوتری و دسترسی غیرمجاز به سیستم است.

که هک دستگاه های حضور وغیاب به معنای  فریب دستگاه های حضور وغیاب است وکارکنان به راحتی میتوانند در ثبت ساعات ورود وخروج خود تقلب کنند. هک کردن سیستم های حضور و غیاب کارتی بسیار آسان است و از امنیت پایین تری برخوردار است.

دستگاه های حضور وغیاب رمزی نیز همچون دستگاه های حضور وغیاب کارتی از امنیت پایینی برخوردارند.

یکی از محبوب ترین دستگاه های بیومتریک که به وفور ازآن استفاده می شود دستگاه حضور وغیاب اثر انگشتی است زیرا این دستگاه نسبت به دیگر دستگاه های حضور وغیاب بیومتریک قیمت مناسب تری دارد.

احتمال هک دستگاه های حضور و غیاب اثرانگشتی نیز  وجود دارد ولی  درکنار استفاده از دستگاه حضور وغیاب اثر انگشتی استفاده از نرم افزارهای قدرتمند امنیت سیستم را افزایش و هک کردن و تقلب کردن در آن را کاهش می دهد.

دستگاه های تشخیص چهره نسبت به دستگاه های اثر انگشتی ازامنیت بالاتری برخوردار است.

در دستگاه های حضور وغیاب تشخیص چهره قدیمی امکان دور زدن آن با عکس یا فیلم وجودداشت ولی با پیشرفت تکنولوژی و ساخت دستگاه های حضور وغیاب تشخیص چهره جدید که سه بعدی هستند امکان دور زدن و فریب آن با عکس و فیلم وجود ندارد.